Search This Blog

Thursday, March 8, 2012

RISAU DIPERMAINKAN? RISAU TENTANG JODOH?



"Jangan berusaha merebut kembali seseorang yang sudah mempermainkan perasaan dan meninggalkan kamu kerana orang jenis in tidak layak utk menjadi rebutan. Barangkali dia hanyalah seseorang yang ketagih dengan hubungan yang singkat dan kepuasan yang sesaat. Orang jenis ini tidak akan berhenti melakukan tindakan buruknya, dia ada di sisi kamu untuk mengambil kesempatan dan pergi atas kekurangan yang kamu ada. Bila dia ingin bernikah sudah pasti dia akan memilih seseorang yang lebih baik dari kamu. BArangkali dia juga tidak akan berhenti melakukan hubungan-hubungan sesaat setelah menikah. Iaitu tetap tidak akan menghormati orang lain seperti mana orang menghormatinya."
(Petikan dari BUKU LATAHZAN-For LoVe)

Janganlah kita risau tentang jodoh kita, sudah pasti Allah ada perancangan yang baik untuk kita. KEgagalan cinta yang lalu adalah pengajaran yang berharga dan sebagai kekuatan untuk kita berhadapan dengan kegagalan dan masalah yang lebih besar mendatang. Bukankah Allah itu MAHA ADIL DAN PENYAYANG.

Kita yang pernah mengalami kegagalan dalam cinta jangan berputus asa dengan mudah. Bukan hanya diri kita seorang yang pernah gagal, ramai lagi. Tapi bergantung kepada diri kita untuk mencari kekuatan untuk bangkit semula dari kegagalan. JAngan terlalu mendambakan cinta manusia. Bercintalah kerana Allah dan Rasul, kerana anda akan menemukan cinta sejati di sana.

Cinta sejati bukanlah dengan cara bercinta, bercouple atau berdua-duan tetapi dengan pernikahan. Nikah adalah kunci kepada cinta sejati. Jika kita dinikahkan dengan orang yang kita tidak cintai, tidak mustahil cinta itu tidak boleh wujud selepas berkahwin. Allah menghadirkan cinta dalam pelbagai cara dan bentuk. Tetapi ia, bergantung pula kepada kita bagaimana melihat dan menerima cinta itu, jika melihat cinta itu pada jalan Allah pasti kita kan jadi wanita yang bahagia bukan sahaja di dunia malahan di akhirat.
Bukan itukah yang kita inginkan? Andai takdir cinta kita lmbat usah mengeluh, dekatkan diri pada Allah di sana ada nikmat dan rahmatyang lebih membahagiakan.

Buka mata, buka minda, buka hati. Terimalah cinta yang hadir pada jalan Illahi. Bercintalah dengan hati berTuhankan ALLAH dan bukan bertuankan NAFSU!

Yang baik datang dari Allah dan yang buruk jua datang dari Allah tetapi bersandarkan kepada kelemahan diri ini. WUALLAHU'ALAM.

BY:
http://cahayapemeliharaku.blogspot.com

2 comments:

  1. salam..sokong sangat dengan kenyataan cik hafizah..memang tak perlu risau, sebab kalau kene cara 'pencarian' tu, Insya Allah bahagaia.. yela kan, kita smua slalu dgr ayat, 'perempuan yg baik tu untuk lelaki yg baik, begitu juga sebaliknya'..

    berdoalah, moga dapat jodoh yang baik..amin

    http://aizatbest.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. YA..yang penting berdoa agar dapat jodoh yang baik:)

    ReplyDelete